تحميل المجلة الاكترونية عدد 1077

بحث

بالفيديو - أحمد فهمي يمازح أحمد سعد وينصح أخاه كريم

بالفيديو - أحمد فهمي يمازح أحمد سعد وينصح أخاه كريم

أحمد فهمي

حلّ الفنان أحمد فهمي ضيفاً على برنامج "بيت السعد" الذي يقدّمه الشقيقان عمرو وأحمد سعد على قناة mbc، حيث كشف العديد من أسرار حياته الشخصية ورأيه في تعدّد الزوجات.

ومازح فهمي أحمد سعد قائلاً إنه يعتبره شقيقه في تعدّد الزوجات، قائلاً: "أشعر دائماً أن أحمد سعد هو اللي أخويا وأعتقد إننا هنعدي مدحت صالح في عدد الزيجات، ولما بعمل كارثة أحمد سعد بيعمل بعدها كارثة أكبر مني بتخلّي الموضوع بتاعي يعدّي، وإحنا واخدين الشغلانة إنها مهنة عادية، لو أنا وأحمد سعد بطّلنا مشاكل الإعلام هيتأثر في ظل هدوء أحمد الفيشاوي".


ووجّه فهمي خلال اللقاء العديد من النصائح الى شقيقه كريم فهمي، قائلاً: "دائماً أنصح كريم فهمي إنه يحب بناته حب غير مشروط، لأن دي حاجة كلنا اتربينا عليها وإحنا صغيرين ولكن هي مش صح، غير أن مشكلة الشغلانة بتاعتنا مرتبطة بحب الناس، والأهم إن الفنان يكون حقيقي مع جمهوره لأنه بيتقفش". وأضاف: "مرة وأنا صغير شوفت عفريت في شكل ست وقالولي دي شكلها أعجبت بيك وهتجيلك تاني".

وروى أحمد فهمي قصصاً جديدة عن حياته الخاصة، وكشف عن موقف كوميدي حصل له مع فتاة أميركية خلال فترة الجامعة، قائلاً: "أنا عملاق في الكذب، بكذب في العلاقات بما فيها علاقتي بأبويا وأمي"، ومضيفاً: "أنا صادق مع نفسي فقط... وأنا صغير كنت أحب البنات الأجانب جدّاً عكس وأنا كبير أحب الكل، فكان فيه كافيه بجوار سكن الجامعة الأميركية وأنا قاعد فيه وواحدة أميركية زي القمر قاعدة وفجأة لقيتها قامت وحسيت إنها دايخة شوية وقامت واقعة فقلت فرصة عمري قمت مسنّدها ومفوّقها لحد السكن، وكنت فرحان قامت مطلّعة 20 جنيه وأعطتها لي".


المجلة الالكترونية

العدد 1077  |  آب 2024

المجلة الالكترونية العدد 1077