تحميل المجلة الاكترونية عدد 1077

بحث

بذكاء... ياسمين صبري تردّ على اتهام والدها بالكذب

بذكاء... ياسمين صبري تردّ على اتهام والدها بالكذب

ياسمين صبري

ردّت النجمة المصرية ياسيمن صبري بطريقتها الخاصة على اتّهامات والدها الدكتور أشرف صبري لها بالكذب وادّعاء مرورها بظروف مادية صعبة... وذلك بإعادة نشر تغريدة عبر حسابها الرسمي في موقع "تويتر" جاء فيها: "انسجامك مع ذاتك هو اللي يعطيك الحصانة والقوة الحقيقية... أما خوفك من أحكام الآخرين في عمقه هو اختلال انسجامك مع ذاتك... ايش سبب اختلال انسجامك؟ أحكامك المؤذية على ذاتك وتصرفاتك الكلام اللي يهزك من الآخرين هو حكمك الداخلي على ذاتك". 

وكان صبري الأب قد قال في منشور عبر حسابه في موقع "فيسبوك" رداً على كلام ابنته حول طفولتها القاسية والبائسة: "دي المدرسة اللي اتخرّجت منها بناتي، اللي واحدة منهم بتدّعي إنها كانت في مدارس عربي، وعاشت حياة بائسة فقيرة، وأنها وصلت بمجهودها! هو الكدب في حد يوصل للدرجة دي؟". 

وأضاف: "كانت بتروح الكلية بالعافية وأصحّيها الصبح بالساعة علشان تروح الكلية، وتترفد في السنة مرتين، وعميدة كلية إعلام بيروت موجودة وتشهد... كنت أروح دايماً أقدّم اعتذارات وشهادات طبية علشان ترجع الكلية وشهاداتها عندي كلها كحك وأبوها دكتور".

واختتم الدكتور أشرف صبري منشوره قائلاً: "أخوكي بهدلتيه، اللي طول عمره جنبك وبييجي من آخر الدنيا علشانك! يا شيخة بطَّلي اللي انتي فيه ده، وحسبي الله ونِعم الوكيل فيكي... بطّلي تجيبي سيرة عيلتك... أبوكي اللي ربَّاكي منك لله".


  

المجلة الالكترونية

العدد 1077  |  آب 2024

المجلة الالكترونية العدد 1077