تحميل المجلة الاكترونية عدد 1077

بحث

سما المصري تكشف تفاصيل منعها من دخول الكويت وتقول: "اللي عنده معزة يربطها"؟

سما المصري تكشف تفاصيل منعها من دخول الكويت وتقول:

سما المصري

انتشر في الساعات القليلة الماضية خبر منع الفنانة الاستعراضية سما المصري من دخول دولة الكويت، إثر الدعابة التي أطلقتها حول أبراج الكويت، حيث تداولت الأخبار تصريحاً منسوباً إلى الإعلامية الكويتية مي العيدان تقول فيه إن السلطات الكويتية قررت منع الفنانة سما المصري من دخول الكويت لفترة طويلة.

وسرعان ما خرجت سما المصري لتنفي الخبر وتؤكد أن كل ذلك شائعات ولا صحة لهذا الكلام بأي شكل من الأشكال.

ونشرت سما صورة زنكوغرافية من عناوين بعض المواقع التي نفت خبر منعها من دخول الكويت وعلقت قائلة: "المواقع والأخبار والسوشيال ميديا اللي عمالة تقول إنهم منعوني من دخول الكويت أحب أقولكم "والنبي تتلهوا" واللي عنده معزة يربطها بأه.... لما يبقي يطلع بيان من وزارة الداخلية الكويتية أو السفارة أبقى أعرف أرد علي السادة المجتهدين في أخبارهم... مش كل واحد ماشي في الشارع نفسه يتشهر يجيب سيرتي ولّا أي موقع نفسه يعمل ترافيك يطلع أي إشاعة وخلاص....".


وأضافت: "وبإذن الله أنا طالعة الكويت قريب عشان تتبطوا وبرضو هاصور عند الأبراج تاني والإعلامية الفاضلة مي العيدان قالتلي شخصياً أن حد من المجتهدين قالها الكلام دا بدون أي سند ولا خبر مؤكد من أي جهة وهي شخصيا لا تملك مايثبت ذلك. يعني مفيش حد مسؤول قالها ولا بلغها بكده، بطلوا هري بأه...... حد له شوق في حاجة.. تاني اللي عنده معزة يربطها...ايييه يربطها... واللي عنده مستند يثبت ينشره خلي الناس تتبسط... سفرية الكويت حرقت ناس كتير باين كده...مع أن الكوايتة دول أجدع وأحلى ناس....ع العموم أنا قاعدة على قلبكم في مصر وبرة مصر".

المجلة الالكترونية

العدد 1077  |  آب 2024

المجلة الالكترونية العدد 1077